Friday 1 April 2011

Jake's Charbroil Steak - Sambutan UlangTahun Perkahwinan kali ke 4

Tak saboi rasanyer menunggu tarikh nie..... dah genap 4 Tahun kami melayari bahtera alam rumah tangga. Hubby bercerita mengenai tempat yang dituju ini...... kekawannyer..... bercerita makanan kat sinie memang best..... harga dier pun meletup...... hehehe..... wow terasa teruja ke tempat ini....

Disebabkan hari nie ari bekerja....... saya kuar dari ofis macam biasak kul 6.00 ptg dan terus ker Putrajaya Central untuk mengambil buah hati saya. Kami berdua tergesa-gesa balik kerumah dan menunggu azan maghrib.....  untuk ketempat yang telah menjadi pilihan kami....... hati saya berbunga-bunga kerana terharu......  kerana hubby sanggup membawa saya ketempat yang tak disangka ini......

Jake's

Dengan selamatnyer saya dan hubby ke Restoran ini...... kami berdua terkezut melihat parking full.... cam mana nie..... kat situ ada penjaga parking... bertanya nak pergi kat mana tue... hubby pun bagitau  nak pergi kat Jake's.... dier kata pi jer... kat situ dimana disitu ada Joki.....  Syukur ... tak perlulah risau pasal parking.... siap ada orang buka pintu pulak..... macam kat hotel 5 bintang pulok.....


Wow..... cantik tempat nyer ..... waiters siap menunggu ..... dier membawa kami ke meja... kami pun  duduk... saya melihat sekeliling..... setiap meja ada nyalaan lilin... (kebanyakan pelanggan orang cina) .  Janganlah bimbang kerana makanan disini adalah MAKANAN HALAL. Waiters memberi setiap orang menu....... setelah meneliti dan mendiskusi ngan hubby....... kami mengorder  beberapa jenis .... untuk appetizers kami mengorder Lobster Bisque........  Cheese Tasco.......  dan untuk hidangan 'main Course'  myhubby mengorder  Australian Waqyu Sirlion n me telah mengorder Australian Waqyu Ribeye...... oh jangan lupa minuman yer...  Lemon jus for myhubby... n .... Apple jus for me......

Menu sedap.... mengandungi Isi lobster n kaviar..... saya syorkan cubalah....  nyum nyum





Cheese Tasco.... sedap n sangat bercheese










Saya dan suami tersangat berpuas hati dengan Restoran Jake's ini..... dengan steaknyer ..... terasa nikmatnyer kerana dagingnyer tersangatlah lembut. kalu ikutkan hati mau datang selalu.... hehehe... tetapi harganyer tersangat POWER..... menyebabkan kami membuat keputusan hanya tunggu n lihat saja..... hehehe..... Apa pun saya suka tempat ini sangat romantik........ Insya Allah kalau ada rezeki saya  n hubby akan datang kembali ke Restoran ini.....


























No comments:

Post a Comment